Blog

Hoe kan je succesvol afvallen?

Wat is het geheim van een sixpack?
Wil je graag een sixpack en vraag je je af hoe andere mannen (en vrouwen) dat toch voor elkaar hebben gekregen? In dit artikelen onthullen wij dit geheim. Veel mensen denken dat je een sixpack kunt krijgen door simpelweg hard te trainen. Dat kan, maar bij veel mensen is dat niet het geval. Je dient namelijk te beschikken over een ijzeren discipline en een laag vetpercentage. Dit laatste is eigenlijk het belangrijkste. Zelfs al heb je een beetje overgewicht; je zult geen buikspieren zien zolang je een laagje vet over je buikspieren hebt. Afvallen is dus het devies. Je kunt je buikspieren trainen wat je wilt, maar met een buikje zul je deze nimmer zien en je kunt zelfs het tegenovergestelde effect creëren. Door namelijk je buik te trainen drukken je buikspieren je buikvet naar voren en hierdoor lijkt je buik nog dikker.

Wil je graag afvallen om je buikspieren zichtbaar te maken. ‘Ingrediënten’ die noodzakelijk zijn om succesvol af te vallen zijn, net als bij het trainen van je buikspieren, zelfdiscipline en doorzettingsvermogen. Als je wilt gaan lijnen met behulp van een dieet is het heel belangrijk dat je een dieet zoekt dat goed bij je past. Het aanbod van diëten is immers groot. Sommige diëten werken, terwijl anderen beduidend minder effectief zijn. Er zijn echter ook diëten die ronduit slecht zijn voor je gezondheid.

 

Het is mogelijk om te lijnen zonder dieet om zo te werken aan een lager vetpercentage. Overgewicht ontstaat vaak door het eten van de verkeerde dingen en het teveel eten hiervan. Dit. Wees je bewust van de redenen waarom je eet en probeer de oorzaak aan te pakken. Door een aantal aanpassingen te doen in je levensstijl is het mogelijk om zonder dieet gewicht te verliezen. Ook hierbij kunnen wij je op weg helpen.
Ben je er helemaal aan toe om de strijd tegen je overgewicht aan te gaan en te werken aan je buikspieren? Laat je goed informeren over wat voor jou de beste aanpak is. Afvallen is soms moeilijk, maar je staat er niet alleen voor! Je kunt een beroep doen op veel informatie en ook in de sportschool kunnen experts je van advies voorzien, zodat ook jij uiteindelijk een sixpack zult hebben!

 

 

Eet jezelf naar een lang en gezond leven

‘An apple a day keeps the doctor away.’ Kan het echt zo simpel zijn? Kan gezond eten ervoor zorgen dat je een lang en gezond leven hebt? Kunnen bepaalde voedingsmiddelen vervelende kwaaltjes tegengaan? Veel voedingsconsulenten zijn het erover eens; Ja. Van de juiste voeding kun je zeker langer en gezonder leven. Ouder worden we allemaal, maar de kunst is om dit zo gezond en fit mogelijk te doen.

De schijf van vijf

We zijn er allemaal mee opgegroeid. De schijf van vijf. Als je iedere dag uit tenminste alle vakken iets nuttigde dan eet je gezond. Inmiddels is deze schijf iets achterhaald, maar het idee van gevarieerd eten blijft populair. Je lichaam krijgt op deze manier alle voedingsstoffen die het nodig heeft en je hebt minder de neiging om te grijpen naar ongezond voedsel. Voedsel waarvan je dik en futloos van word.

Doe-het-zelf dokteren

Er zijn mensen die zweren bij hun kruidentuintje in de strijd tegen ziektes en vervelende kwaaltjes. Zo staat gember bekend om het verhogen van de weerstand. Noten verhogen je immuunsysteem en zorgen voor een mooie huid en sterke nagels. Volkoren granen beschermen je tegen darmkanker en een hoge bloeddruk. Een stofje in bittere chocola verlaagt ontstekingsreacties in je lichaam. Bovendien schijn je met het eten van chocola een “geluksstofje” in je hersenen vrij te maken, die je een soort verliefdheidsgevoel geven. Vandaar dat een reep chocolade lijkt te helpen bij liefdesverdriet. En wist je dat brandnetelthee je lichaam zuivert?

Verkeerd eten maakt ziek

Zoals eerder aangegeven, maakt ongezond voedsel futloos en dik. Je lichaam krijgt eten binnen wat het moet verwerken, maar kan er geen energie uit halen. Dat is energieverspilling. Je laat toch ook niet alle lichten branden als je overdag niet thuis bent? Er zijn voedingsconsulenten die waarschuwen voor voedsel dat zelfs gevaarlijk zou kunnen zijn voor je gezondheid. Het eten van geraffineerde suikers maken je lichaam vatbaarder voor ziektes en wordt gelinkt aan kwaaltjes als migraine en eczeem. Toegevoegde E-nummers aan voedselproducten worden door ons lichaam niet goed verwerkt en maakt dat we moe zijn en een vale huid krijgen. Kortom, zo puur en gevarieerd mogelijk eten houd je gezond.

Kuitspieren trainen, hoe doe je dat?

In de meeste sportscholen vind je twee, maximaal drie apparaten om de kuitspieren trainen. Veel mensen denken dat je de kuiten alleen maar kan trainen met de apparaten die in de sportschool staan, maar ik ga het hier over oefeningen hebben die je ook gewoon thuis kunt doen! 

Kuitspieren trainenDe meeste oefeningen worden met je eigen lichaamsgewicht gebruikt als weerstand, de meest ideale weerstand dus! Heb je het gevoel dat je meer kan dan alleen je eigen gewicht? Gebruik dan dumbbells of gewichtsschijven voor de halters en doe deze in een rugtas. Het is de bedoeling om de spieren bewust te beschadigen, en ze laten groeien als de spieren weer gaan herstellen.

Aangezien de kuiten wel het een en ander gewend zijn, zul je ze zeer intensief en met veel variatie moeten trainen. Door ze telkens op hun donder te geven en de intensiteit van de oefeningen te vergroten, krijg je grotere en sterkere kuiten. De intensiteit van de oefeningen kan je verhogen door:

  • Meer gewichten en meer herhalingen tijdens de oefening.
  • Drop-sets: Voer de oefening uit op een redelijk zwaar niveau totdat je niet meer kan. Voer daarna de oefening uit op een wat lichter niveau totdat je niet meer kan. Herhaal dit telkens totdat je de oefening doet zonder gewicht, ook dan ga je door totdat je niet meer kan.
  • Super-sets: Meerdere oefeningen achter elkaar uitvoeren zonder een rustmoment tussen de verschillende oefeningen te houden.

Ook kan je variatie in de oefeningen brengen door de stand van je voeten te veranderen. Door de stand van je voeten te veranderen, train je steeds een ander deel van je kuiten. Door bijvoorbeeld de voeten recht naar voren te houden, train je de hele kuitspier, door de tenen naar elkaar te laten wijzen train je de buitenkant van de spiergroep en als de hielen naar elkaar toe wijzen leg je de nadruk op de binnenkant van de spiergroep.

Hoe kun je de hamstring trainen?

De hamstring is de grootste spier van je lichaam, ook een van je belangrijkste. Echter vergeten veel mensen die te trainen of weten ze simpelweg niet hoe het moet.

Hier zie je de vier beste tips om je hamstring te trainen:

DeadliftDeadlift: Ga met je gezicht naar de halter staan. Buig je rug niet, zo voorkom je blessures. Pak de halter met gestrekte armen vast en zorg dat je benen horizontaal staan. Als de halter zich op de hoogte van je knieën bevindt, hef je je bovenlichaam en strek je die naar boven. Houd dit twee seconde vast en laat de halter weer zakken.

 

Good-Morning

Goodmorning: Met de goodmorning train je je hamstring en je bilspieren. Gebruik niet te zware gewichten, als je deze oefening regelmatig doe dan is een gewicht ineens een stuk zwaarder dan je denkt. Doe de oefening net zoals op het plaatje staat.

 

 

Seated leg curl: Ga op het apparaat zitten zoals op het plaatje, strek je benen Seated-Leg-Curlen pak de stoel vast. Het voetkussen moet aan de onderkant van je kuit zitten. Klem je bovenbenen vast. Adem in en buig je benen, adem uit als je je benen weer terug beweegt naar de beginpositie.

 

 

Lying Leg Curl gefixtLying leg curl: Ga op je buik liggen en omklem de handvatten met je handen. Strek de benen en plaats je hielen onder de rollen/kussens. Als je inademt buig je de knieën en probeer met je hielen de billen te raken. Adem uit als je de beweging weer terug hebt op je beginpositie. Met een gecontroleerde beweging ga je terug naar de beginpositie.

 

 

Warming up

Vergeet nooit een warming up te doen! Zo voorkom je blessures en scheuren in je spieren/pezen! Hieronder zie je een makkelijke manier om je hamstring alvast warm te maken:

Ga op je rug liggen, kom overeind met gebolde rug vervolgens en probeer met je handen zo ver mogelijk naar voren te wijzen. Als je met je handen bij je tenen kan, probeer je tenen vast te pakken en jezelf iets naar voren te trekken. Rek je hamstring niet helemaal uit want dan krijg je scheuren in je spieren. Houdt tijdens de oefening je knieën gestrekt.